El Sistema

tisdag 1 september 2020

P-O Rabner

2019 Inleddes ett samarbete med organisationen El Sistema. Klubben stöttar med stipendier som delas ut vid El Sistemas högtidliga avslutningskonserter i Berwaldhallen. Klubben har delat ut stipendier under två år. Vid klubbens jubileumsfest i mars 2020 på Riddarhuset genomförde El Sistema en lysande fin konsert.
Vårt stöd har bidragit till att El Sistemas musikelever kunnat åka på lägerverksamhet till Lillsveds Folkhögskola två år i rad.

Titta gärna på bifogad länk för mer information kring El Sistema Stockholm och dess verksamhet.

El Sistema Stockholm är en orkesterskola inom Kulturskolan Stockholm, där barn och unga blir del av en symfoniorkester. Eleverna lär sig att spela ett orkesterinstrument, till exempel fiol, cello, klarinett eller trombon. Cirka 2 000 barn och unga deltar idag i vår verksamhet i Bredäng, Farsta, Kista/Husby, Skärholmen och Tensta.