Sommaravslutning med President- och Guvernörsskifte

fredag 14 juni 2019

P-O Rabner

Sista fredagen före midsommar är det tradition att klubben håller sin sommaravslutning och samtidigt skiftar President. I år fick vi som bonus även ett Guvernörsskifte då Past President Anders Johansson blev klubbens förste Distriktsguvernör!

Anders håller sin sommarbetraktelse som en minnesbild från barndomens somrar.
Kören Bon Coeur underhöll med sång.
Karin Bröms och Patrick Obath från Nairobi, Kenya utväxlade standar. Patrick berättade att när Guvernörsskifte sker i Kenya görs detta på distriktsmöten med 7-800 deltagare. Han själv är inkommande Guvernör för 2020-2021.
Pernilla Lindh och Urs Göbel erhöll Paul Harris Fellow för sina insatser för dels kommande Rotaryprojekt i Sofia resp nuvarande i Barathpur, Nepal. Urs Göbel har numera PHF 2 safirer!
Avgående Distriksguvernör Magnus Elfwendahl talar till pågående Distriktsguvernör Anders Johansson, inkommande Soledad Aguilar-Oddershede, Stockholm Västra RK och nominerade Dag Johannesson, Djursholm RK.
Magnus Elfwendahl hänger den 1 kilo tunga Guvernörskedjan av silver på Anders Johansson. Anders blir den 50e Guvernören att bära kedjan. Den första var Gösta Knutsson, Pelle Svanslös pappa.
Anders Johansson håller sitt första Guvernörstal.
Avgående Klubbpresident Karin Bröms håller sitt slutanförande och tackar för årets som gått.
Presidentskifte när Karin sätter på Irene klubbens Presidentband.
2019-2020 President Irene Wedin talar och hälsar oss välkomna till det kommande året.
Ha en skön sommar!